piątek, 22 grudnia 2017

Wprowadzenie w świąteczny nastrój

Już chyba pora, żeby poczuć ten nastrój. Piernik upieczony czeka na lukier, choinka wystrojona, czyste firanki już powiesiłam. Mam więc czas, żeby opisać wernisaż wystawy, która nosi tytuł „Szopka bożonarodzeniowa - artystyczny kalejdoskop”.
Jest grudniowy wieczór, w sali wystawowej Ośrodka Kultury „Ziemowit” w Kielcach zbiera się publiczność. Na ścianach zdjęcia szopek, plakaty, obrazy i niezwykłe anioły. 

jeden z aniołów autorstwa pana Wojciecha Michno

 plakat pana Mieczysława Pasińskiego

 fotografie pani Grażyny Błocho i pana Augustyna Michała Kwasowskiego 

W nastrój wprowadzają nas młodzi wykonawcy kolęd. To wokaliści Studia Piosenki OK „Ziemowit” pod kierunkiem pani Katarzyny Stanek. Nie chciałam przeszkadzać podczas występu, stąd tylko takie skromne zbiorowe foto.


Wernisaż daje też możliwość spotkania z autorami prac, chwili rozmowy, wspólnego zdjęcia. 

Wojciech Michno i jego "Anioły"  

Grażyna Błocho (zdjęcia z Bazyliki Narodzenia Pankiego w Betlejem)   



A wystawa potrwa jeszcze do 22 stycznia. Jeśli będziecie w pobliżu, zajrzyjcie.

Ten cichy anioł i wiersz Norwida niech niosą Wam najlepsze świąteczne życzenia.

Jest w moim kraju zwyczaj, że w dzień wigilijny,
Przy wzejściu pierwszej gwiazdy wieczornej na niebie,
Ludzie gniazda wspólnego łamią chleb biblijny
Najtkliwsze przekazując uczucia w tym chlebie.
Ten biały kruchy opłatek, pszenna kruszyna chleba,
a symbol wielkich rzeczy, symbol pokoju i nieba.
Na ziemię w noc wtuloną, Bóg schodzi jak przed wiekami.
Braćmi się znowu poczyńmy, przebaczmy krzywdy, gdy trzeba.
Podzielmy się opłatkiem, chlebem pokoju i nieba.

Cyprian Kamil Norwid „Opłatek”

Zdjęcia - mojego autorstwa

4 komentarze:

  1. Anielski czas... u nas fruwają. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja moje ładnie ustawiłam wokół żłóbka z Jezuskiem.

      Usuń
  2. Umiesz wprowadzic w nastrój.
    Mnóstwo Bozych Błogosławieństw dla Ciebuie,bliskich i całej ekipy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Jak zajrzą, to odbiorą osobiście życzenia, a na wszelki wypadek przekażę im po Świętach.

      Usuń